Powered by Smartsupp
Kategórie
 
 
 
 
 

Všeobecné obchodné podmienky

Obchodné podmienky

VALTEC spol. s r. o.
Lieskovská cesta 13, 962 21 Lieskovec, IČO: 36 628 484
zápis v Obchodnom registri OS Banská Bystrica, oddiel: Sro, vložka č.: 9516/S
(ďalej “VALTEC”)

I.    Úvodné ustanovenia a základné pojmy

1.    Tieto všeobecné obchodné podmienky upravujú vzťahy medzi spoločnosťou VALTEC konajúcou v rámci podnikateľskej činnosti a

1.1.    spotrebiteľom, ktorý so spoločnosťou VALTEC uzavrel zmluvu na diaľku prostredníctvom internetového portálu www.valtec.sk alebo mimo prevádzkových priestorov spoločnosti,
1.2.    spotrebiteľom, ktorý so spoločnosťou VALTEC uzavrel zmluvu v prevádzkových priestoroch spoločnosti
1.3.    právnickou osobou alebo fyzickou osobou podnikateľom, ktorá so spoločnosťou VALTEC  uzavrela zmluvu na diaľku alebo mimo prevádzkových priestorov spoločnosti a táto osoba koná v rámci svojej podnikateľskej činnosti alebo povolania,
1.4.    právnickou osobou alebo fyzickou osobou podnikateľom, ktorá so spoločnosťou VALTEC uzavrela zmluvu v prevádzkových priestoroch spoločnosti a táto osoba koná v rámci svojej podnikateľskej činnosti alebo povolania.

2.    Na účely týchto VOP sa rozumie:

2.1.    VALTEC -  obchodník;  osoba, ktorá v súvislosti so spotrebiteľskou zmluvou, z nej vyplývajúcim záväzkom alebo pri obchodnej praktike koná v rámci svojej podnikateľskej činnosti alebo povolania, a to aj prostredníctvom inej osoby, ktorá koná v jej mene alebo na jej účet alebo 
predávajúci; osoba, ktorá v súvislosti s kúpnou zmluvou sa zaviaže odplatne dodať tovar kupujúcemu, ktorý je v postavení podnikateľa;
2.2.    Spotrebiteľ – fyzická osoba, ktorá v súvislosti so spotrebiteľskou zmluvou, z nej vyplývajúcim záväzkom alebo pri obchodnej praktike nekoná v rámci svojej podnikateľskej činnosti alebo povolania;
2.3.    Partner – podnikateľ, ktorý vystupuje v pozícii kupujúceho a v súvislosti s kúpnou zmluvou koná  v rámci svojej podnikateľskej činnosti;
2.4.    Zákazník – spoločné označenie pre spotrebiteľa a partnera;
2.5.    Tovar - akákoľvek hmotná hnuteľná vec v zmysle Zákona o ochrane spotrebiteľa, na účely týchto VOP najmä zváračky, zváracie horáky, prídavné zváracie materiály, náradie, ochranné pomôcky, odevy a ďalšie zváračské príslušenstvo; 
2.6.    Služba - akákoľvek činnosť alebo výkon, ktorý je ponúkaný alebo poskytovaný spotrebiteľovi v zmysle § 2 písm. b) zákona o ochrane spotrebiteľa, na účely týchto VOP najmä  servis tovarov v záruke a po záruke; realizácia školení, analýza zariadení, kontrolná činnosť, skúšobné zváranie, revízie zariadení, čistenie a ďalšie.
2.7.    Produkt – tovar alebo služba v zmysle Zákona o ochrane spotrebiteľa;
2.8.    Predajná cena - konečná cena vrátane dane z pridanej hodnoty a všetkých ostatných daní za jednotku produktu alebo za určené množstvo produktu,
2.9.    Zmluva uzavretá na diaľku - zmluva medzi VALTEC ako obchodníkom a spotrebiteľom dohodnutá a uzavretá výlučne prostredníctvom jedného alebo viacerých prostriedkov diaľkovej komunikácie bez súčasnej fyzickej prítomnosti VALTEC a spotrebiteľa, najmä využitím online rozhrania, elektronickej pošty, telefónu, faxu, adresného listu alebo ponukového katalógu;
2.10.    Internetový portál – webové sídlo www.valtec.sk prevádzkované VALTEC za účelom predaja tovarov spotrebiteľovi na základe zmluvy uzavretej na diaľku alebo partnerovi na základe kúpnej zmluvy;
2.11.    Kamenná predajňa – predajňa na adrese Lieskovská cesta 13, 962 21 Lieskovec
2.12.    Elektronická objednávka – objednávka vytvorená prostredníctvom internetového portálu obsahujúca najmä informácie o spotrebiteľovi alebo partnerovi, informácie o produktoch a ich cene, spôsobe platby, spôsobe doručenia a potvrdenie o oboznámení sa s podmienkami realizácie predaja. Elektronická objednávka predstavuje vyjadrenie vôle spotrebiteľa uzavrieť zmluvu o predaji uzavretú na diaľku cez internetový portál. Elektronická objednávka je zaslaná prostredníctvom prostriedkov vzdialenej komunikácie, v ktorej sú uvedené produkty vybrané spotrebiteľom a na ktoré predkladá ponuku na uzavretie zmluvy o predaji, a údaje spotrebiteľa, ktoré sú potrebné na prípadné uzavretie a plnenie zmluvy o predaji na diaľku. 
2.13.    Registrácia – poskytnutie úplných a pravdivých údajov spoločnosti VALTEC na účely realizácie spotrebiteľských alebo obchodných zmlúv, a s tým spojenej komunikácie vrátane využívania výhod registrovaných zákazníkov spoločnosti VALTEC.
2.14.    Obchodná praktika - konanie, opomenutie konania, spôsob správania alebo vyjadrovania, obchodná komunikácia vrátane reklamy a marketingu obchodníka, priamo spojené s propagáciou, ponukou, predajom, dodaním alebo poskytnutím produktu spotrebiteľovi;
2.15.    Spotrebiteľská organizácia - právnická osoba založená alebo zriadená na účely ochrany spotrebiteľa 
2.16.    Zákon o ochrane spotrebiteľov – zákon č. 108/2024 Z. z. o ochrane spotrebiteľa v platnom znení
2.17.    OZ – zákon č. 40/1964 Zb. Občiansky zákonník v platnom znení.

3.    Spotrebiteľ sa nemôže zrieknuť práv, ktoré mu prislúchajú podľa zákona o ochrane spotrebiteľov a OZ. Zmluvné ustanovenia, ktoré sú pre spotrebiteľa menej výhodné než ustanovenia zákona o ochrane spotrebiteľov a OZ, sú neplatné, a namiesto nich sa použijú ustanovenia zákona o ochrane spotrebiteľov. Všetky prípadné pochybnosti v rámci úpravy týchto VOP sa vykladajú v prospech spotrebiteľa. Uvedené ustanovenie sa neuplatní na zmluvné vzťahy uzatvorené medzi VALTEC a partnermi.

4.    Poskytnutie súhlasu s VOP je nevyhnutné za účelom registrácie a na realizáciu objednávok prostredníctvom internetového portálu. Úprava VOP sa aplikuje aj kúpne zmluvy uzatvorené medzi VALTEC a partnermi.

II    Kontakt 

Obchodné meno: VALTEC spol.s r. o.
Sídlo (korešpondenčná adresa): Lieskovská cesta 13, 962 21 Lieskovec
IČO: 36 628 484
DIČ: 2021860181
IČ DPH: SK 2021860181
Zápis: Obchodný register Okresného súdu Banská Bystrica, oddiel: Sro, vložka č.: 9516/S
Email: info@valtec.sk
Telefón: +421 918 760 086

III    Predaj prostredníctvom internetového portálu

3.1    Všeobecné ustanovenia

1.    Internetový portál prevádzkovaný VALTEC na webovom sídle www.valtec.sk poskytuje spotrebiteľovi nasledovné služby: 

1.1.    registrácia - založenie zákazníckeho účtu a využívanie výhod registrovaného zákazníka,
1.2.    možnosť prezerania obsahu internetového portálu s možnosťou filtrovania jednotlivých tovarov na základe ceny, dostupnosti, výrobcu, typu, v prípade tovaru – hadice aj na základe dĺžky,
1.3.    možnosť objednania ponúkaných tovarov a uzatvorenie zmluvy na diaľku,
1.4.    poskytovanie reklamného obsahu, ktorý je prispôsobený záujmom spotrebiteľa  v závislosti na poskytnutí príslušných, dobrovoľných súhlasov, zobrazovanie priebežných oznámení priamo v internetovom prehliadači,  

2.    Internetový portál je možné používať len na koncovom zariadení a informačnom systéme, ktoré spĺňajú stanovené technické požiadavky.

3.    Spotrebiteľ môže nakupovať tovar na internetovom portáli prostredníctvom registrovaného zákazníckeho účtu alebo bez registrácie.

4.    Tento článok je primárne zameraný na vzťah medzi VALTEC a spotrebiteľom, avšak uvedené ustanovenie sa aplikuje aj na vzťah medzi VALTEC a partnerom nakupujúcim prostredníctvom internetového portálu, ak v týchto VOP nie je uvedené inak.

3.2    Zákaznícky účet

1.    Spotrebiteľ si môže vytvoriť zákaznícky účet prostredníctvom https://www.valtec.sk/obchod-registracia/  Podmienkou vytvorenia zákazníckeho účtu je vyplnenie registračného formuláru, oboznámenie sa s týmito VOP a zásadami spracovania osobných údajov ich odsúhlasenie a potvrdenie prostredníctvom tlačidla „Odoslať registráciu a pokračovať“. V rámci registrácie spotrebiteľ uvedie v registračnom formulári nasledovné údaje: 

1.1.    informácie o zákazníkovi: email, heslo,
1.2.    účtovné informácie: meno a priezvisko, adresa, tel. kontakt, v prípade partnera: názov, meno, priezvisko, adresa, tel. kontakt, IČO, DIČ, IČ DPH.

2.    Registráciu je možné vykonať aj prostredníctvom vlastného Google konta alebo Facebook konta spotrebiteľa.

3.    Po potvrdení registrácie prostredníctvom tlačidla „Odoslať registráciu a pokračovať“, VALTEC doručí na emailovú adresu uvedenú pri registrácii potvrdenie o vytvorení zákazníckeho účtu a informácie o registračných údajoch.

4.    Vytvorenie zákazníckeho účtu nie je podmienkou nákupu na internetovom portáli. Spotrebiteľovi, ktorý má zriadený zákaznícky účet, poskytuje VALTEC bezodplatne nasledovné výhody:

4.1.    nakupovanie so zľavami;
4.2.    neobmedzený prehľad prostredníctvom účtu o stave objednávky;
4.3.    história realizovaných nákupov v rozsahu: dátum nákupu, špecifikácia nakúpených tovarov a ich cena;
4.4.    pravidelné informovanie o akciách a novinkách.

5.    Zrušenie zákazníckeho účtu je možné v správe účtu v časti GDPR, tlačidlo „Odstrániť účet“, na základe čoho bude spotrebiteľ vyzvaný potvrdiť odstránenie účtu.

3.3    Zmluva uzavretá na diaľku prostredníctvom internetového portálu

1.    Spotrebiteľ prostredníctvom internetového portálu môže objednať akýkoľvek tovar ponúkaný na internetovom portáli, ktorý je dostupný, a to odoslaním elektronickej objednávky spoločnosti VALTEC.

2.    Spotrebiteľ vytvorí elektronickú objednávku nasledovne:

2.1.    Po otvorení informácii o vybranom produkte uvedie množstvo (ks/kg) a prostredníctvom tlačidla „Vložiť do košíka“ umiestni vybraný tovar v košíku.
2.2.    Po ukončení výberu produktov spotrebiteľ zvolí možnosť „Košík“. Na internetovom portáli sa spotrebiteľovi zverejní obsah košíka. Spotrebiteľ môže vybrané produkty upravovať resp. odstrániť. V rámci obsahu košíka je pri jednotlivých vybraných produktoch zverejnená jednotková cena, množstvo a celková cena produktov. Pod zoznamom objednaných produktov je celková suma predstavujúca súčet cien všetkých produktov v košíku. 
2.3.    V prípade ak spotrebiteľ disponuje zľavovým kódom, môže si ho uplatniť v samostatnom okne a potvrdiť prostredníctvom tlačidla „Odoslať“. Internetový portál po vložení zľavového kódu automaticky prepočíta konečnú sumu objednávky a uvedie sumu, ktorá predstavuje uplatnenú zľavu. Následne spotrebiteľ zvolí možnosť „Pokladňa“.
2.4.    V prípade spotrebiteľa bez zákazníckeho účtu je potrebné zvoliť možnosť „Rýchly nákup“ a vyplniť fakturačné/dodacie údaje. Fakturačné/dodacie údaje spotrebiteľa so zákazníckym účtom sú automaticky vyplnené. Spotrebiteľ môže zadať inú dodaciu adresu ako je fakturačná adresa, a to zvolením možnosti „Chcem zadať inú dodaciu adresu“. Uvedenie akýchkoľvek neplatných alebo nepravdivých údajov spotrebiteľa môže znemožniť plnenie zmluvy o predaji.  
2.5.    Spotrebiteľ vyberie spôsob dopravy z možností:

2.5.1.    kuriér,
2.5.2.    osobný odber v kamennej predajni VALTEC
2.5.3.    výdajné miesta doručovacích spoločností.

2.6.    Spotrebiteľ si vyberie spôsob platby z nasledovných možností:

2.6.1.    dobierka – platba pri prevzatí tovaru za poplatok 0,83 Eur bez DPH,
2.6.2.    platba prevodom na účet na základe zálohovej faktúry / Zrýchlený prevod – ebrána,
2.6.3.    platba platobnou kartou (VÚB eCard, Global Payments),
2.6.4.    platba v hotovosti iba pri osobnom odbere.

3.    Po určení spôsobu doručenia a spôsobu platby internetový portál zhrnie objednávku. Zhrnutie objednávky obsahuje údaje o objednanom tovare – typ, jednotková cena, množstvo, DPH, celková cena, príplatky k platbe (pri dobierke), poštovné a uplatnené zľavy. V rámci zhrnutia objednávky je možné uviesť poznámku k objednávke.

4.    Pred odoslaním objednávky musí spotrebiteľ potvrdiť, že sa oboznámil s VOP a súhlasí s ich obsahom. Spotrebiteľ potvrdí, že berie na vedomie spracovanie osobných údajov. Spotrebiteľ môže prejaviť záujem o informácie o akciách a zľavách (odoberanie newslettera). Následne spotrebiteľ potvrdí obsah objednávky zvolením možnosti „Odoslať objednávku“. Spotrebiteľ odoslaním súhlasí s povinnosťou platby.

5.    V prípade zvolenia spôsobu platby platobnou kartou alebo zrýchleným bankovým prevodom je spotrebiteľ automaticky presmerovaný na zabezpečenú platobnú bránu. 

6.    Elektronická objednávka predstavuje ponuku spotrebiteľa na uzavretie Zmluvy o predaji na diaľku.

7.    Uzavretie zmluvy o predaji prostredníctvom internetového portálu medzi spotrebiteľom a VALTEC nastane po predchádzajúcom odoslaní elektronickej objednávky zo strany spotrebiteľa a následnom potvrdení zo strany VALTEC na email uvedený spotrebiteľom s registrovaným zákazníckym účtom alebo na email neregistrovaného spotrebiteľa uvedený pri konkrétnej objednávke. Zmluva o predaji na diaľku je uzavretá až v okamihu potvrdenia objednávky spotrebiteľa zo strany VALTEC.

8.    Objednávke je pridelené číslo, ktoré VALTEC uvedie v emailovom potvrdení objednávky.

9.    VALTEC si vyhradzuje právo objednávku nepotvrdiť v odôvodnených prípadoch, a to najmä v prípade vyčerpania skladovej zásoby tovaru alebo v prípade nedostupnosti tovaru u dodávateľa, o čom spotrebiteľa upovedomí.

10.    V každej zásielke je priložená faktúra – daňový doklad a záručný list, pričom faktúra je vždy zaslaná aj elektronicky. O opätovné zaslanie daňového dokladu môže spotrebiteľ požiadať telefonicky alebo e-mailom eshop@valtec.sk a daňový doklad mu bude doručený.

3.4    Cena tovarov

1.    VALTEC je povinný označiť tovar predajnou cenou a jednotkovou cenou jednoznačným platnou v čase ponuky, a to cenovkou, ktorá bude ľahko čitateľná. Jednotková cena nemusí byť vyznačená, ak je zhodná s predajnou cenou. Tovar predávaný na množstvo sa označuje len jednotkovou cenou.

2.    VALTEC sa zaväzuje dodržať ceny uvedené v potvrdenej objednávke spotrebiteľa.

3.    Vzhľadom na pohyb cien predávaného tovaru na trhu, si VALTEC vyhradzuje právo zmeniť ceny ponúkaného tovaru. VALTEC má preto právo jednostranne aktualizovať ceny. Ceny uvedené v platnej objednávke sú pre túto konkrétnu objednávku platné až do jej vybavenia. Pri väčšom odbere z jednotlivých položiek VALTEC môže poskytnúť individuálne zľavy.

4.    V prípade ak zo strany VALTEC dôjde k zníženiu ceny tovarov, je povinný v každom oznámení o znížení ceny tovaru uviesť predchádzajúcu cenu tovaru. Predchádzajúca cena tovaru na účely informovania podľa predchádzajúcej vety je najnižšia cena, za ktorú VALTEC predával alebo poskytoval tovar

4.1.    v období 30 dní pred znížením ceny tovaru, alebo
4.2.    od začiatku predaja alebo poskytovania tovaru, ak VALTEC predával alebo poskytoval tovar v období kratšom ako 30 dní pred znížením ceny.

5.    VALTEC môže pri postupnom znižovaní ceny tovaru uviesť ako predchádzajúcu cenu tovaru pôvodnú cenu tovaru pred prvým znížením ceny tovaru bez ohľadu na čas predaja alebo poskytovania tovaru.

6.    Znížené ceny (ceny v AKCII, VÝPREDAJI) sú platné do dátumu, ktorý je uvedený v detailoch tovaru alebo do vypredania zásob. Akékoľvek dodatočné zľavy, ktoré sú poskytované nad rámec zliav uvádzaných pri jednotlivých produktoch na internetovom portáli, individuálne zľavy pre spotrebiteľa alebo zľavy poskytované na základe spolupráce internetového portálu s tretími stranami, nie sú vzájomne kombinovateľné.

7.    Toto ustanovenie sa primerane aplikuje aj na predaj v kamennej predajni.

3.5    Dodacie podmienky

1.    Spotrebiteľ si v rámci elektronickej objednávky zvolí spôsob dopravy tovaru z nasledovných možností:

1.1.    kuriérom,
1.2.    osobný odber v kamennej predajni VALTEC, Lieskovská cesta 13, Lieskovec
1.3.    výdajné miesta doručovacích spoločností.(PACKETA).

2.    V prípade dopravy tovaru kuriérom, k cene bude pripočítaný poplatok za dodanie kuriérom vo výške 4 Eur s DPH. V prípade ak objednávka presiahne hodnotu 100,- Eur s DPH, dodanie je zdarma.

3.    V prípade dopravy tovaru prostredníctvom výdajného miesta doručovacích spoločností, je poplatok za dopravu vo výške 2,58 Eur s DPH

4.    V prípade ak objednávka presiahne hodnotu 100,- Eur s DPH, dodanie v rámci SR je zdarma.

5.    Dodanie je možné uskutočniť aj do Čiech, Rakúska a Maďarska   . Ceny doručenia tovaru do zahraničia budú určené individuálne podľa aktuálneho cenníka prepravy.

6.    VALTEC v rámci dodania neúčtuje okrem dopravy iné poplatky. V prípade rozdelenia jednej objednávky na viac zásielok na základe požiadavky spotrebiteľa, môže byť účtovaný poplatok za dodanie za každú zásielku samostatne.  

7.    Pri určovaní dodacej lehoty vychádza VALTEC z aktuálnej dostupnosti tovaru u dodávateľov. Dĺžka dodacej doby je spravidla od 24 hodín do 30 dní v závislosti od skladových zásob. V prípade niektorých tovarov sa môže táto doba predĺžiť, o čom VALTEC informuje spotrebiteľa a spotrebiteľ s predĺžením lehoty vysloví súhlas. 

8.    Ak si spotrebiteľ objedná tovar, ktorý výrobca vypredal, prípadne z akýchkoľvek dôvodov stiahol z predaja a neinformoval spoločnosť VALTEC, spoločnosť  VALTEC bude okamžite informovať spotrebiteľa (telefonicky, e-mailom). 

9.    Kuriérska spoločnosť ručí za dodávaný tovar do okamihu jeho odovzdania spotrebiteľovi. Spotrebiteľ je povinný prezrieť dodaný tovar pri doručení a v prípade viditeľného poškodenia, či dokonca straty časti tovaru, je povinný spísať s dopravcom reklamačný protokol a takúto zásielku neprevziať. Hneď ako kuriérska spoločnosť zásielku vráti, VALTEC vyexpeduje nový tovar spotrebiteľovi.

3.6    Právo spotrebiteľa odstúpiť od zmluvy uzavretej na diaľku a vrátenie plnení

1.    Spotrebiteľ môže bez uvedenia dôvodu odstúpiť od zmluvy uzavretej na diaľku do 14 dní odo dňa prevzatia tovaru. 

2.    Lehota na odstúpenie od zmluvy o predaji uzavretej na diaľku podľa ods. 1 tohto článku sa považuje za zachovanú, ak spotrebiteľ najneskôr posledný deň lehoty odošle oznámenie o odstúpení od zmluvy spoločnosti VALTEC v listinnej podobe alebo v podobe zápisu na inom trvanlivom médiu a ak bola zmluva uzavretá ústne, na uplatnenie práva spotrebiteľa na odstúpenie od zmluvy postačuje akékoľvek jednoznačne formulované vyhlásenie spotrebiteľa, ktoré vyjadruje vôľu spotrebiteľa odstúpiť od zmluvy (ďalej len „oznámenie o odstúpení od zmluvy“). 

3.    Oznámenie o odstúpení od zmluvy môže byť uskutočnené:

3.1.    emailom na adresu eshop@valtec.sk 
3.2.    písomne na adresu: VALTEC spol. s r. o., Lieskovská cesta 13, 962 21 Lieskovec.

4.    Oznámenie o odstúpení od zmluvy  môže byť realizované prostredníctvom formulára o odstúpení, ktorý tvorí prílohu č. 1 k týmto VOP. Použitie formulára o odstúpení nie je povinné, oznámenie o odstúpení od zmluvy môže byť realizované aj v inej forme, postačuje akékoľvek jednoznačne formulované vyhlásenie spotrebiteľa, ktoré vyjadruje vôľu spotrebiteľa odstúpiť od zmluvy.

5.    Lehota na odstúpenie od zmluvy začína plynúť odo dňa prevzatia tovaru spotrebiteľom alebo osobou určenou spotrebiteľom, inou než dopravca.  Tovar sa považuje za prevzatý spotrebiteľom okamihom, keď spotrebiteľ alebo ním určená tretia osoba okrem dopravcu prevezme všetky časti objednaného tovaru, alebo ak sa

5.1.    tovary objednané spotrebiteľom v jednej objednávke dodávajú oddelene, okamihom prevzatia tovaru, ktorý bol dodaný ako posledný,
5.2.    dodáva tovar pozostávajúci z viacerých dielov alebo kusov, okamihom prevzatia posledného dielu alebo posledného kusu,
5.3.    tovar dodáva opakovane počas určitej doby, okamihom prevzatia prvého tovaru.

6.    Spotrebiteľ môže odstúpiť od zmluvy uzavretej na diaľku, ktorej predmetom je dodanie tovaru, aj pred začatím plynutia lehoty na odstúpenie od zmluvy.

7.    VALTEC má povinnosť do 14 dní odo dňa doručenia oznámenia o odstúpení od zmluvy vrátiť spotrebiteľovi všetky platby, ktoré od neho prijalo na základe alebo v súvislosti so zmluvou uzavretou na diaľku vrátane nákladov na dopravu, dodanie, poštovné a iných nákladov a poplatkov (s výnimkou dodatočných nákladov vyplývajúcich zo spôsobu dodania, iného než najlacnejší bežný spôsob dodania, ktorý je k dispozícii na internetovom portáli, a ktorý si spotrebiteľ sám zvolil). VALTEC je povinný vrátiť spotrebiteľovi všetky platby v rozsahu zodpovedajúcom odstúpeniu od zmluvy, ak spotrebiteľ neodstúpil od celej zmluvy uzavretej na diaľku. V takom prípade VALTEC nemôže účtovať spotrebiteľovi dodatočné náklady za dopravu, dodanie, poštovné a iné náklady a poplatky.

8.    VALTEC vracia platbu nasledovne:

8.1.    v prípade platby kartou sa platba vráti na účet kupujúceho
8.2.    v prípade platby cez zrýchlený bankový prevod a platby bežným prevodom na účet sa platba vráti na účet kupujúceho
8.3.    v prípade platby cez dobierku sa platba vráti na účet kupujúceho
8.4.    v prípade platby v hotovosti sa platba vráti na účet kupujúceho. 

9.    VALTEC nie je povinný vrátiť spotrebiteľovi platby pred tým, ako mu je tovar doručený alebo kým spotrebiteľ nepreukáže zaslanie tovaru späť na adresu VALTEC, ibaže VALTEC navrhne, že tovar vyzdvihne osobne alebo prostredníctvom ním určenej osoby. 

10.    Spotrebiteľ je povinný ihneď, najneskôr do 14 dní odo dňa, kedy odstúpil od zmluvy o predaji, zaslať tovar na adresu VALTEC alebo vrátiť tovar osobe oprávnenej k prevzatiu tovaru v kamennej predajni, pokiaľ VALTEC nenavrhol, že tovar vyzdvihne osobne alebo prostredníctvom ním určenej osoby. Osoby v kamennej predajni nie sú oprávnené prijímať tovar vykazujúci používanie. 

11.    Na dodržanie lehoty na vrátenie tovaru (vrátane tovaru, ktorý nesie stopy používania) postačí jeho odoslanie pred uplynutím lehoty na adresu VALTEC uvedenú v čl. 2 Kontaktné údaje.

12.    Priame náklady na vrátenie tovaru VALTEC znáša spotrebiteľ.

13.    Spotrebiteľ zodpovedá za zníženie hodnoty tovaru, ktoré vzniklo v dôsledku zaobchádzania s tovarom, ktoré je nad rámec zaobchádzania potrebného na zistenie vlastností a funkčnosti tovaru. 

14.    Právo odstúpiť od zmluvy spotrebiteľovi nepatrí v prípadoch v zmysle Zákona o ochrane spotrebiteľa. V prípade uzatvorenia zmluvy s VALTEC ide o nasledovné:

14.1.    dodanie tovaru vyrobeného podľa špecifikácií spotrebiteľa alebo tovaru vyrobeného na mieru,
14.2.    dodanie tovaru uzavretého v ochrannom obale, ktorý nie je vhodné vrátiť z dôvodu ochrany zdravia alebo z hygienických dôvodov, ak ochranný obal bol po dodaní porušený,
14.3.    dodanie tovaru, ktorý vzhľadom na svoju povahu môže byť po dodaní neoddeliteľne zmiešaný s iným tovarom.

15.    Uvedené ustanovenie o odstúpení od zmluvy uzatvorenej na diaľku sa neaplikuje na obchodné vzťahy medzi VALTEC a partnerom.

IV    Zmluva o poskytnutí služieb uzatvorená na diaľku

4.1    Služby – všeobecne

1.    VALTEC poskytuje nasledovné služby:

1.1.    Technická podpora - Odborná technická podpora pri riešení problémov.
1.2.    Výmena náhradných dielov - Komplexné zásoby náhradných dielov na zabezpečenie rýchlej výmeny a minimálnych prestojov.
1.3.    Školenia - Školiace programy pre zákazníkov a technikov na zabezpečenie správnej manipulácie a údržby zváracích zariadení.
1.4.    Servis - VALTEC sa špecializuje na poskytovanie vysoko kvalitného servisu zváracích zariadení a príslušenstva. Po akomkoľvek servisnom úkone je každé zváracie zariadenie podrobené skúšobnému zváraniu pre 100% potvrdenie funkčnosti zariadenia a overenie pripravenosti stroja pre použitie v prevádzke.
1.5.    Analytická a kontrolná činnosť

1.5.1.    Analýza zariadenia prebieha v 48 krokoch, pomocou ktorých sa vykoná podrobné overenie stavu zariadenia od externých pripojení, až po kontrolu vnútorných častí zváracej zostavy.
1.5.2.    Vizuálna kontrola zariadenia je fyzické skontrolovanie najviac namáhaných častí na kontrolovanom zariadení, začínajúc výkonovým spínacím prvkom, cez zvárací transformátor až po sekundárne usmernenie.
1.5.3.    Kontrola funkcií predstavuje kontrolu všetkých akčných členov, ktoré sa podieľajú na nastavovaní zváracieho zariadenia. Sú to najčastejšie ovládacie panely, tlačidlá, kontrolky a vypínače.

1.6.    Čistenie-  Vyčistenie zariadenia predstavuje kompletné rozobratie krytov zariadenia a následné veľmi dôsledné, ale pritom šetrné vyčistenie vnútorných častí stroja zahŕňajúce elektronické komponenty, chladiče, ozubené časti hnacieho mechanizmu a iné. Čistiacim médiom je stlačený vzduch. Ten je vháňaný do zariadenia a ďalej spolu s nečistotami odsávaný do špeciálneho zberného systému vyvinutého VALTEC pre tieto účely. Týmto spôsobom sa minimalizuje šírenie nečistôt a prachu do prostredia, kde sa nachádzajú pracovníci výroby, čo je zvyčajne bežnou praxou pri tomto úkone. Zároveň sa minimalizuje riziko poškodenia zariadenia skratom zo znečistenia a maximalizuje sa účinnosť chladiacich systémov stroja.

1.7.    Revízia - Spoločnosť VALTEC vykonáva revízie zariadení v súlade s EN 60974-4, kedy zariadenie testujeme z bezpečnostného hľadiska z pohľadu ochrany zdravia obsluhy, ale aj pred prípadnými škodami na majetku.
V prvej časti zákazník obdrží kompletnú správu o stave jeho zariadenia, v prípade zistenia nedostatkov budú tieto zistenia popísané v závere Protokolu o prehliadke zariadenia s popisom navrhovaného riešenia, tiež zákazníkovi doručí cenová ponuka na odstránenie zistených nedostatkov. V Druhej časti zákazník obdrží Revízny protokol podľa EN60974-4 a revíznu známku s dátumom platnosti revízie, ktoré deklarujú elektrickú bezpečnosť zariadenia.

1.8.    Kalibrácia - Kalibrácia zváracieho zariadenia v súlade s normou EN60974-14, ktorá overuje/validuje, či dané zváracie zariadenie spĺňa požiadavky presnosti nastavených zváracích parametrov. Predovšetkým sa overujú výstupné hodnoty elektrického prúdu, napätia a rýchlosti posuvu zváracieho drôtu. Táto služba sa využíva a je predovšetkým určená pre prevádzky, kde sa požaduje vyššia kvalita výrobkov, kde sú presne stanovené zváracie parametre, ktoré sa musia dodržiavať. V prevádzkach, kde sa overuje kvalita zvarov na potenciálne chyby. Tiež však často využívaná u zákazníkov, ktorý si len jednoducho chcú udržiavať svoj strojový park na vysokej úrovni, v maximálnej kvalite a pripravenosti.

4.2    Spôsob uzatvorenia zmluvy o poskytnutí služieb na diaľku

1.    Spotrebiteľ si prostredníctvom elektronickej komunikácie môže objednať akúkoľvek službu, a to zadaním požiadavky, ktorú zašle na email obchod@valtec.sk .

2.    Na základe požiadavky spotrebiteľa zašle VALTEC požiadavku na doplnenie identifikačných údajov spotrebiteľa, ak neboli zaslané, termín poskytnutia služby, cenu služby, popis služby a tieto VOP.

3.    Objednávka sa stáva pre spotrebiteľa záväznou po odsúhlasení podmienok poskytnutia služby zo strany spotrebiteľa a následnom potvrdení o prijatí objednávky zo strany VALTEC. Pre vylúčenie pochybností zmluva o poskytnutí služby na diaľku je uzavretá až v okamihu potvrdenia objednávky zo strany VALTEC.

4.    Objednávka prostredníctvom elektronickej komunikácia predstavuje ponuku spotrebiteľa na uzavretie Zmluvy o poskytnutí služieb na diaľku.

5.    VALTEC zašle spotrebiteľovi faktúru na úhradu za služby bezodkladne pred poskytnutím služby, ak sa nedohodli inak.

4.3    Odstúpenie spotrebiteľa od zmluvy o poskytnutí služieb uzatvorenej na diaľku

1.    Spotrebiteľ môže odstúpiť od zmluvy o poskytnutí služieb uzavretej na diaľku bez uvedenia dôvodu do 14 dní odo dňa uzavretia zmluvy.

2.    Spotrebiteľ nemá právo odstúpiť od zmluvy o poskytnutí služieb uzavretej na diaľku podľa bodu 1 tohto článku, ak na základe zmluvy o poskytnutí služieb uzatvorenej na diaľku 

2.1.    došlo k úplnému poskytnutiu služby a
2.2.    poskytovanie služby začalo pred uplynutím lehoty na odstúpenie od zmluvy s výslovným súhlasom spotrebiteľa a spotrebiteľ vyhlásil, že bol riadne poučený o tom, že vyjadrením súhlasu stráca právo na odstúpenie od zmluvy po úplnom poskytnutí služby, ak je podľa zmluvy spotrebiteľ povinný zaplatiť cenu, ktorej predmetom je poskytnutie služby.

3.    Lehota na odstúpenie od zmluvy o poskytnutí služby uzavretej na diaľku podľa ods. 1 tohto článku sa považuje za zachovanú, ak spotrebiteľ najneskôr posledný deň lehoty odošle oznámenie o odstúpení od zmluvy VALTEC v listinnej podobe alebo v podobe zápisu na inom trvanlivom médiu, ktoré vyjadruje vôľu spotrebiteľa odstúpiť od zmluvy (ďalej len „oznámenie o odstúpení od zmluvy“). 

4.    Na oznámenie o odstúpení od zmluvy a vrátenie platby sa primerane aplikuje úprava v článku 3 bod 3.6 týchto VOP.

5.    V prípade odstúpenia od zmluvy o poskytnutí služby na uzatvorenej na diaľku pred jej samotným poskytnutím, spotrebiteľ neznáša žiadne dodatočné náklady.

6.    Pre vylúčenie pochybností, tento čl. 4.3 sa netýka prípadu, kedy je zmluvnou stranou partner.

Služba Cena € bez DPH Popis služby
Oprava a servis 30,00 Malé zariadenia a ručné horáky a príslušenstvo do 600 €
Oprava a servis 35,00 Zváracie zariadenia nad 600 €
Oprava a servis 45,00 Robotické a automatizačné zariadenia
Diagnostika podľa typu cena podľa typu zariadenia (25,-€ / 35,-€ / 45,-€/hod)
Revízia 25,00 Revízia elektrického zariadenia podľa STN EN 60974-4
Kalibrácia + revízia 45,00 Kalibrácia elektrického zariadenia podľa STN EN 60974-14
Vyčistenie zariadenia 18,00 Vyčistenie zariadenia znamená kompletné rozobratie krytov zariadenia a následné veľmi dôsledné, ale pritom šetrné vyčistenie vnútorných častí stroja zahŕňajúce elektronické komponenty, chladiče, ozubené časti hnacieho mechanizmu a iné.
Kilometrovné 0,40/km Účtované v prípade výjazdu na servisný úkon k zákaznkovi

V    Zodpovednosť za vady tovaru a služieb, záruka

1. Informácie o zodpovednosti VALTEC za vady tovaru a spôsob pri uplatnení práv zo zodpovednosti za vady sú dostupné v Reklamačnom poriadku.

2. VALTEC vydá spotrebiteľovi pri predaji spolu s daňovým dokladom záručný list. Záručný list obsahuje obchodné meno sídlo VALTEC, označenie veci, na ktorú sa záruka vzťahuje, podmienky záruky a postup, ktorý musí spotrebiteľ dodržať, aby dosiahol plnenie záruky. Ak záručný list neobsahuje všetky náležitosti, nespôsobuje to neplatnosť záruky.

3. Na predávaný tovar poskytuje VALTEC zákonom stanovenú záruku min. 24 mesiacov.

4. Vady tovaru je spotrebiteľ povinný vytknúť najneskôr do uplynutia záručnej doby.

VI    Popredajný servis

Špecializovaný servisný tím VALTEC je k dispozícii na zodpovedanie otázok týkajúcich sa tovarov a služieb a na poskytovanie pokynov týkajúcich sa používania a údržby tovarov  (ďalej len „Zákaznícky servis“). Účelom Zákazníckeho servisu je zabezpečiť rýchlu a dostupnú pomoc pre spotrebiteľa alebo partnera pri používaní tovarov a využívaní služieb poskytnutých VALTEC.

VALTEC poskytuje Zákaznícky servis telefonicky, e-mailom a online chatom.

VII    Ochrana osobných údajov

Informácie týkajúce sa poskytnutia a spracovania osobných údajov sú dostupné v dokumente  Ochrana osobných údajov. 

VIII    Riešenie sporov

1.    VALTEC a spotrebiteľ sa zaväzujú riešiť vzájomne spory prednostne mimosúdnou cestou vo forme dohody.

2.    Spotrebiteľ má právo podať VALTEC žiadosť o nápravu podľa zákona č. 391/2015 Z. z. o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov.

3.    Spotrebiteľ má právo podať VALTEC žiadosť o nápravu, ak medzi spotrebiteľom a VALTEC vznikne spor z uplatnenia práv zo zodpovednosti za vady alebo ak sa spotrebiteľ domnieva, že VALTEC porušil iné práva spotrebiteľa. Spotrebiteľ má právo podať návrh na začatie alternatívneho riešenia sporu subjektu alternatívneho riešenia sporov, ak VALTEC na žiadosť podľa predchádzajúcej vety odpovedal zamietavo alebo na ňu neodpovedal do 30 dní odo dňa jej odoslania.

4.    Informácie o subjektoch alternatívneho riešenia sporov sú dostupné na webovom sídle Ministerstva hospodárstva SR - Zoznam subjektov alternatívneho riešenia spotrebiteľských sporov.

5.    V prípade vzniku sporu medzi spotrebiteľom a VALTEC a jeho riešenia súdnou cestou je dotknutá strana oprávnená obrátiť sa na miestne a vecne príslušný súd Slovenskej republiky.

IX    Záverečné ustanovenia

1.    Tieto VOP sú neoddeliteľnou súčasťou kúpnej zmluvy uzavretej medzi spoločnosťou VALTEC a spotrebiteľom alebo partnerom a sú pre obe strany záväzné.

2.    Právne vzťahy založené kúpnou zmluvou sa budú riadiť ustanoveniami kúpnej zmluvy (t.j. záväznou objednávkou a potvrdením objednávky, prípadne individuálne dohodnutými podmienkami), ustanoveniami týchto VOP a príslušnými právnymi predpismi najmä OZ a zákonom o ochrane spotrebiteľa. 

3.    Spoločnosť VALTEC je oprávnená jednostranne meniť alebo dopĺňať tieto VOP. Týmto ustanovením nie sú dotknuté práva a povinnosti vzniknuté počas účinnosti predchádzajúceho znenia obchodných podmienok, pričom pre strany sú záväzné ustanovenia obchodných podmienok platných v čase uzavretia kúpnej zmluvy.

4.    VALTEC zverejní aktuálne znenie VOP na svojom webovom sídle a v sídle spoločnosti.

5.    Tieto VOP sú účinné od 01.07.2024 a voči spotrebiteľom a partnerom nadobúdajú účinnosť dňom ich doručenia.